ilmuKU , duniaKU - menjana kepintaran melalui Al-Quran.
keep on reading & I will not stop blogging.

Adat bersaudara, saudara dipertahankan; adat berkampung, kampung dijaga; adat berbangsa, perpaduan bangsa diutamakan.

Thursday, November 25, 2010

~*~ DOA MUSTAJAB BAGI ORANG BERIMAN ~*~

Daripada Abdullah ibn Abbas, RASULULLAH SAW pernah berDoa :

Ya ALLAH,
aku berserah kepada Engkau,
aku beriman kepada Engkau,
aku bertawakal kepada Engkau,
aku kembali kepada Engkau,
dan aku berjuang kerana Engkau...

Ya ALLAH,
aku berlindung dengan keMuliaan dan keKuatan Engkau,
tiada Tuhan yang aku sembah melainkan Engkau,
janganlah aku disesatkan.
Enagkau yang hidup dan tidak akan mati sedangkan jin dan manusia semuanya akan mati...
(Hadis Riwayat Al-Bukhari & Muslim)

Doa Mustajab bao orang Mukmin, oleh itu hendaklah berDoa kepada ALLAH SWT dengan menyerahkan diri sepenuh keimanan dan berTawakal kepada NYA serta meMuji sifat NYA.
Setiap hamba ALLAH SWT hendaklah meletakkan sepenuh harapan kepada NYA supaya diterima Doanya.
(Sumber : Jabatan Kemajuan Islam Malaysia - JAKIM)

No comments:

Post a Comment